مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:19056 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

علي(ع) در فضيلت شب زنده داري و تهجد، چه ميفرمايد؟

1

9

بشارت باد ترا، كسي كه عُشر از شبي را با اخلاص وبراي بدست آوردن ثواب الهي نماز گزارد، خداوند به ملائكه اش گويد براي اين بنده من معادل آنچه در شب رويش ورشد ميكند، اعم از دانهها و برگها ودرختان به عدد نِيها و شاخههاي خرما و گياهان ، حسنه بنويسيد.

1

8

و كسي كه از شب را نماز گزارد خداوند ده (10) حاجت او را مستجاب خواهد كرد و نامه عملش را به دست راستش خواهد داد، ( نامه اعمال افراد صالح بدست راست و غير صالح بدست چپ داده خواهد شد).

1

7

و كسي كه از شب را به نماز گزراند خداوند اجر شهيد صابر و صادق النيّة به او خواهد داد و اهل بيت خود را شفاعت ميكند.

1

6

1

5

و كسي كه از شب را به نماز گزراند، در روزي كه از قبر خارج ميشود، با صورتي نوراني مثل ماه شب چهارده خواهد بود، و با افراد ايمن از عذاب از صراط خواهد گذشت و كسي كه را چنين كند در زمره بازگشتگان بسوي خدا نامش ثبت شود، و گناهان قبل و بعد او بخشيده خواهد شد.

1

4

1

3

وكسي كه از شب را چنين كند ابراهيم خليل الرحمن درجايگاهش او را ملاقات و با او همنشين ميشود، و كسي كه از شب را به اين صورت گزراند، در زمره اولين رستگاران خواهد بود، ومثل باد سريع از صراط گذشته و وارد بهشت بدون حساب شود.

و كسي كه از شب را به نماز سپري كند، مَلَكي را ملاقات نميكند، مگر اينكه آن فرشته به جايگاهي كه خدا به او ارزاني داشته، غبطه خورد و به او گفته مي‎شود، از هر دري كه خواهي وارد بهشت شو.

2

3

و كسي كه نيمي از شب را چنين كند، اگر زمين را هفتاد هزار مرتبه پر از طلا كنند و به او دهند جزاي او نخواهد بود، و با اين عملش در نزد خدا افضل است از اينكه 70 بنده از اولاد اسماعيل (ع) را آزاد كند.

و كسي كه از شبي را احياء كند براي او به اندازه ريگها حسنه است، كه كوچكترين آنها 11 مرتبه از كوه بزرگتر است.

وكسي كه تمام شب را احياء كند درحاليكه قرآن تلاوت ميكند و به ركوع وسجود وذكر باشد، ثوابي به او داده ميشود، كه كوچكترين آن خروج از گناهان است ، مثل اينكه مادرش او را تازه زائيده ، و نوشته ميشود، براي او به عدد مخلوقات حسنه و درجه و نوري در قبر او ايجاد شده و گناه وحسد از قلبش كنده مي‎شود و پناه داده مي‎شود از عذاب قبر، و برائت از آتش به او اعطاء شده، و جزو مؤمنين و ايمن شدگان از عذاب الهي مبعوث ميشود، و پروردگار به ملائكه گويد نگاه كنيد ، به بنده من كه براي رضاي من شبي را احياء كرد، او را در بهشت جاي دهيد، بهشتي كه براي او در آن صد هزار شهر و در هر شهري هرچه خواهد و چشم لذت برد موجود باشد، و كرامت و مزيد و نزديكي به حقّ كه براي او هست به ذهن احدي خطور نكرده و نميكند.)




اخلاق اسلامي ج 1

اكبر خادم الذاكرين

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.